czwartek, 8 listopada 2012

CP, czyli Calcium Pantothenicum

Jakiś czas temu zakończyłam kurację drożdżową, dlatego też przyszedł czas na spróbowanie czegoś innego- słynnego CP, czyli Calcium Panthotenicum.


Dzisiaj rano połknęłam 2 pierwsze tabletki, zaczynając miesięczną kurację. Planuję przed 30 dni łykać 4 tabletki (2 rano i 2 wieczorem). Efekty będę sprawdzać na podstawie długości odrostu (dla przypomnienia- wracam do naturalnego koloru ;)), który obecnie wynosi 20cm.
 Koszt jednego opakowania to 6,95zł/ 50 tabletek na DOZie.

ULOTKA:

1. CO TO JEST LEK CALCIUM PANTOTHENICUM JELFA I W JAKIM CELU SIĘ GO STOSUJE
 Lek zawiera wapnia pantotenian, który jest związkiem kwasu pantotenowego (witamina B5) i wapnia. Kwas pantotenowy w komórkach organizmu ludzkiego występuje głównie w koenzymie A, związku niezbędnym w wielu procesach metabolicznych, zwłaszcza w przemianie węglowodanów, tłuszczów i białek. Kwas pantotenowy bierze udział w procesach wzrostowych organizmu, wpływa na regenerację skóry, wzrost włosów i paznokci.

Lek Calcium Pantothenicum Jelfa zalecany jest w celu uzupełnienia niedoborów kwasu pantotenowego w organizmie. Stosowany może być zarówno w leczeniu jak i w zapobieganiu niedoborom tego związku w ustroju.

2. INFORMACJE WAŻNE PRZED ZASTOSOWANIEM LEKU CALCIUM PANTOTHENICUM JELFA

*Kiedy nie stosować leku Calcium Pantothenicum Jelfa
Nie należy stosować leku, jeśli jest się uczulonym na wapnia pantotenian lub którykolwiek ze składników leku.

*Kiedy zachować szczególną ostrożność stosując Calcium Pantothenicum Jelfa
Gdy lek jest zażywany przez osoby z hiperkalcemią, kamicą nerkową, zaburzeniami czynności nerek. Nie należy przekraczać zalecanego dawkowania.

*Stosowanie leku Calcium Pantothenicum Jelfa z innymi lekami
Należy poinformować lekarza o wszystkich przyjmowanych ostatnio lekach, nawet tych, które wydawane są bez recepty.

*Ciąża i karmienie piersią
Przed zastosowaniem każdego leku należy poradzić się lekarza lub farmaceuty.

*Prowadzenie pojazdów i obsługa maszyn
Stosowanie leku nie wpływa na zdolność prowadzenia pojazdów mechanicznych i obsługi urządzeń będących w ruchu.

*Ważne informacje o niektórych składnikach leku
Lek zawiera laktozę jednowodną. Jeśli pacjent kiedykolwiek był poinformowany przez lekarza, że nie toleruje jakiegokolwiek cukru, przed zastosowaniem leku Calcium Pantothenicum Jelfa powinien skontaktować się z lekarzem prowadzącym.

3. JAK STOSOWAĆ LEK CALCIUM PANTOTHENICUM JELFA
 Jeśli lekarz nie zaleci inaczej, należy stosować następujący schemat dawkowania leku:
*dorośli:
jedna lub dwie tabletki (100 do 200 mg) od dwóch do trzech razy na dobę, co oznacza, że nie więcej niż 6 tabletek na dobę (600 mg);
*dzieci od 4 lat:
jedna tabletka (100 mg) od dwóch do czterech razy na dobę, co oznacza, że nie więcej niż 4 tabletki na dobę (400 mg).
*Zażycie większej niż zalecana dawki leku Calcium Pantothenicum Jelfa
Dawka 10-20 g w ciągu doby może być przyczyną biegunki i zatrzymania wody w ustroju. W takim przypadku należy niezwłocznie zwrócić się do lekarza.

*Pominięcie zastosowania leku Calcium Pantothenicum Jelfa
Nie należy stosować dawki podwójnej w celu uzupełnienia pominiętej dawki.

4. MOŻLIWE DZIAŁANIA NIEPOŻĄDANE
 Przy stosowaniu zgodnym z zalecanym dawkowaniem działania niepożądane nie występują.

5. JAK PRZECHOWYWAĆ LEK CALCIUM PANTOTHENICUM JELFA
Przechowywać w temperaturze poniżej 25°C.
Lek należy przechowywać w miejscu niedostępnym i niewidocznym dla dzieci.
Nie stosować po upływie terminu ważności zamieszczonym na opakowaniu.


Już teraz zapraszam za miesiąc, do postu z podsumowaniem :)

Stosowałyście kiedyś ten suplement? :)

14 komentarzy:

  1. Brałam przez miesiąc, ale efektu jakoś żadnego nie było..
    Chyba jednak trzeba go dłużej pobrać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ładny jesienny wygląd bloga. A wapno też często sobie łykam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja narazie spokojnie na drożdżach lecę :) Trochę tabletek już przeszłam, a mój organizm łatwo się przyzwyczaja...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie używałam tego suplementu :)
    Wrócenie do mojego naturalnego koloru zajęło mi 2 lata :)
    I bardzo fajna zmiana tła na blogu taka jesienna , super ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :).
      Ja od roku nie farbuję. Bardzo dobrze na przyrost sprawdziły się u mnie drożdże :)

      Usuń
    2. Ja nie używałam żadnych suplementów :) same jakoś urosły :D.

      Usuń
  5. Nie stosowałam i jestem ciekawa efektu :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chcę Cię poinformować, że zostałaś otagowana na moim blogu. Zapraszam Cię do zabawy :). Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. jestem na poczatku drogi do wlosomaniactwa i wzwiazku z tym mam ogromna prosbe ;) a mianowicie... moglabys mi napisac czy zazywajac CP mozna jeszcze dodatkowo brac Merz Special???i np popijac pokrzywke?czy to za duzo??zalezy mi na poroscie.Z gory dziekuje za odp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak z Merz Special, bo nie miałam z nim do czynienia, ale jeżeli chodzi o CP i pokrzywę to zawierają witaminy z grupy B. Ich nie da się przedawkować, bo nadmiar zostanie wydalony w moczem. Możesz spróbować obu, ale nie jest to gwarancją na lepsze efekty- organizm przyjmie tylko tyle, ile potrzebuje, a reszty się pozbędzie :). Wszystko zależy od tego jakie masz braki tych witamin.

      Usuń
  8. A jak to jest w ciazy czy ktos wie czy mozna brac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg ulotki należy skonsultować się z lekarzem. Więc myślę, że najlepiej będzie jak tak zrobisz :).

      Usuń

Jeżeli już tu jesteś zostaw po sobie komentarz- czytanie ich sprawia mi wiele radości :).
Nie zostawiaj natomiast spamu, reklam swojego bloga, czy pytań typu "obserwujemy?". Zazwyczaj sama z siebie przeglądam blogi moich czytelników i dodaję do obserwowanych, jeżeli przypadną mi do gustu :)